Aanvraag evenementenvergunning

Inloggen met eHerkenning

Gebruik eHerkenning als u als bedrijf, stichting of vereniging deze aanvraag wil indienen. Hebt u geen eHerkenning, dan kunt u inloggen met uw DigiD. Lees de informatie onder 'Met DigiD' voordat u inlogt.

eHerkenning aanvragen
eHerkenning vraagt u aan op de website van eHerkenning. 

Inloggen met DigiD

Gebruik DigiD als u als particulier deze aanvraag wil indienen. Neem eerst deze informatie zorgvuldig door voordat u inlogt:

  • Vraag de vergunning minimaal 12 weken voor de start van het evenement aan. 
  • Organiseert u een groot evenement? Of een risicovol evenement? Dan moet u dit melden voor 1 november in het jaar voordat u het evenement organiseert. 
  • Wilt u een ‘nieuw’ evenement organiseren en hebt u een vergunning nodig? Overleg dan eerst met de evenementenconsulent.

Bijlagen uploaden
U moet tijdens deze aanvraag een aantal bijlagen uploaden, afhankelijk van de situatie van uw evenement: 

  • Een veiligheidsplan van het evenement (meestal verplicht)
  • Overzichtstekening op schaal (verplicht)
  • Constructiegegevens van bouwsels (optioneel)
  • Verkeersplan (optioneel)
  • Overige plannen (optioneel)

Lees op de website goed na aan welke voorwaarden deze documenten moeten voldoen. Zorg er ook voor dat u alle noodzakelijke documenten digitaal beschikbaar hebt. U kunt ze dan sneller uploaden in het formulier.    

Hebt u deze gegevens en documenten niet digitaal beschikbaar? Dan duurt het langer om het formulier in te vullen en kan het gebeuren dat uw toegang via DigiD om veiligheidsredenen wordt verbroken.

Kosten
Er zijn kosten verbonden aan de aanvraag.

DigiD aanvragen
DigiD vraagt u aan op de website DigiD.nl