Briefadres

Kunt u uw post niet ontvangen op het adres waar u verblijft? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het gemeentehuis.

Wat u moet weten

  • U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland;
  • De bewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven;
  • De bewoner van uw briefadres moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt;
  • Uw briefadres moet een officieel adres zijn uit de Basisregistratie Personen (BRP);
  • Als u zelf geen briefadres kunt aanvragen, dan kunt u hiervoor een familielid of curator vragen. U moet diegene dan machtigen.

 

Afspraak maken

Als u een afspraak met ons maakt, weet u precies wanneer u aan de beurt bent. Gebruik daarvoor de blauwe knop hierboven. Wilt u liever geen afspraak maken, dan kunt u uitsluitend op woensdag- en donderdagmorgen tussen 08.30 – 12.30 uur bij ons terecht.

Antwoord van de gemeente

De gemeente onderzoekt of u inderdaad geen woonadres hebt. Als de gemeente uw aanvraag goedkeurt, schrijft zij u in op het briefadres. U krijgt hierover een brief van de gemeente.

Meenemen

Als u in het gemeentehuis een briefadres wilt aanvragen, neemt u mee:

  • Kopie van het identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart, rijbewijs of verblijfsvergunning) van de bewoner van uw briefadres en van uzelf.

Kosten

Geen