PIP staat voor Persoonlijke Internet Pagina. U logt op deze pagina in met uw persoonlijke DigiD-gegevens (bedrijven met eHerkenning). Op uw PIP vindt u:
- uw persoonlijke gegevens voor zover deze bekend zijn bij de gemeente. Dit zijn bijvoorbeeld uw naam, geboortedatum en adresgegevens;
- uw WOZ- en belastinggegevens;
- uw zaken; alle (aan)vragen of meldingen die u via DigiD (inwoners) of eHerkenning (bedrijven) bij de gemeente heeft gedaan, of die nog lopen.
Mijn PIP activeren
U hoeft uw PIP slechts één keer te activeren, voordat u uw PIP kunt gebruiken. Daarna kunt u op ieder gewenst moment inloggen in uw PIP.
Logt u in op uw PIP zonder dat u deze heeft geactiveerd, dan ziet u geen informatie. Uw PIP activeren kunt u hier doen.
Uw melding makkelijk, snel en inzichtelijk via uw PIP
Op onze website kunt u via uw PIP met DigiD (inwoners) of eHerkenning (bedrijven) bepaalde (aan)vragen of meldingen aan ons doorgeven. Dit gaat makkelijk en snel. Bovendien ziet u gelijk welke informatie de gemeente nodig heeft om uw (aan)vraag of melding te behandelen. Hoe het doorgeven van een (aan)vraag of melding precies werkt, leest u hiernaast.
U kunt uw (aan)vraag of melding altijd terugvinden in uw PIP. U logt in in uw PIP en vindt uw (aan)vraag of melding onder ‘mijn zaken’. U kunt hier de voortgang van uw (aan)vraag of melding bekijken. U ziet dan bijvoorbeeld of de gemeente uw (aan)vraag of melding al in behandeling heeft genomen en of de (eventuele) documenten die u heeft bijgevoegd al zijn getoetst. Heeft u nog een vraag over uw (aan)vraag of melding, of wilt u een opmerking maken, dan kunt u dit doen via de PIP. Uw vraag komt dan rechtstreeks bij de juiste persoon: de ambtenaar die uw (aan)vraag of melding behandelt.
Ik heb een vraag over de (aan)vraag/melding die ik via DigiD (inwoners) of eHerkenning (bedrijven) heb gedaan.
U kunt uw vraag stellen op uw PIP onder ‘mijn zaken’. Klik op de zaak waar u een vraag over heeft en scrol naar onderen. Onder ‘contact’ kunt u uw vraag stellen en versturen.
Heeft u liever telefonisch contact dan kan dat natuurlijk ook. U kunt hiervoor naar het Klant Contact Centrum van de gemeente bellen (0541 854100). Houd het zaaknummer bij de hand, zo kan de ambtenaar direct bekijken om welke zaak het gaat en wie de zaak in behandeling heeft.
Welke (aan)vragen en meldingen kan ik via de PIP volgen?
U kunt (nog) niet alle (aan)vragen en meldingen volgen via uw PIP. Er wordt op dit moment gewerkt om dit voor steeds meer (aan)vragen en meldingen mogelijk te maken. Indien u uw (aan)vraag of melding kunt volgen op uw PIP dan staat dit er op onze website bij vermeld.
Hoe registreer ik mijn (aan)vraag of melding om deze via de PIP te volgen?
Klik hier voor een stap voor stap beschrijving.
Ik kan niet inloggen op mijn PIP. Als ik met mijn DIGID inlog en vervolgens op verder klik kom ik steeds terug op dezelfde pagina.
Zijn na het inloggen met DIGID uw NAW gegevens vooraf ingevuld? Als dit niet het geval is neem dan contact op met de gemeente middels contactformulier. Zou u dan zo vriendelijk willen zijn om het tijdstip te vermelden wanneer u probeerde in te loggen?
Als ik met mijn DIGID inlog op de PIP krijg ik een melding dat ik niet verder kan.
U dient eerst uw PIP te activeren
Als ik met mijn DIGID inlog om mijn WOZ- en belastinggegevens in te zien, kom ik niet verder.
Mogelijk is de aanslag op naam van uw partner opgelegd. Om de gegevens in te zien, moet uw partner inloggen met DIGID.
Ik krijg de volgende melding: “U bent succesvol aangemeld, maar helaas kunnen wij geen zaken vinden in ons systeem. Om veiligheidsredenen bent u uitgelogd.”
U dient eerst uw PIP te activeren.
Vragen?
Voor vragen over PIP kunt u terecht bij ons Klant Contact Centrum, telefonisch via 0541 854100 of per mail via info@dinkelland.nl