Stand van zaken

De oorspronkelijke kostenraming dateert uit 2003/2004. In 2020 is de kostenraming geactualiseerd en dat heeft geleid tot het inzicht dat de kosten ten opzichte het van de oorspronkelijke raming flink zijn toegenomen. Bestuurlijk heeft dit ertoe geleid dat er een tweetal versoberingen zijn doorgevoerd die vanuit verkeersveiligheid verantwoord zijn: fietstunnel Legtenbergerstraat is geschrapt en vervangen door fietsinfrastructuur op maaiveld bij de rotonde Legtenbergerstraat en tunnel Eertmansweg is geschrapt en vervangen door fietsoversteek in twee etappes op maaiveldniveau. Het wegontwerp en het landschapsplan zijn hierop aangepast. Deze kunt u weervinden onder het tabblad “downloads”.

Op dit moment wordt gewerkt aan het Ontwerp Bestemmingsplan en de bijbehorende onderzoeken. Zodra deze gereed zijn, worden deze ter vaststelling aan B&W van Dinkelland voorgelegd. Na vaststelling wordt het Ontwerp Bestemmingsplan ter inzage gelegd. U wordt hier over geïnformeerd als hier meer bekend over is.