Verhuizen vanuit het buitenland

Algemeen

Komt u uit het buitenland en wilt u opnieuw in Nederland gaan wonen? En wel in Dinkelland?
Dan moet u dit binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk doorgeven in het gemeentehuis

Wat u moet weten

U kunt alleen op afspraak terecht in het gemeentehuis. Gebruik de blauwe knop hierboven voor het maken van een afspraak.

De gemeente moet uw identiteit vaststellen. Daarom moet u persoonlijk met uw identiteitsbewijs langskomen. Ook uw mogelijke partner en minderjarige kinderen moeten persoonlijk meekomen.

Voldoet u aan de voorwaarden om u in te laten schrijven in de gemeente, dan gaan wij uw gegevens opnemen in de Basisregistratie personen (BRP). Na inschrijving in de BRP ontvangt u van ons een brief met een persoonslijst. Op de persoonslijst staan de gegevens die wij van u hebben opgenomen in de BRP.
Meer informatie over de Basisregistratie personen vindt u in deze folder van de rijksoverheid.

Geboorte

Vervolgens nemen we de gegevens van uw kind op in de Basisregistratie personen (BRP). U ontvangt van ons een brief met een persoonslijst van uw kind. Op de persoonslijst staan de gegevens van uw kind die wij hebben opgenomen in de BRP. Meer informatie over de Basisregistratie personen vindt u in deze folder van de rijksoverheid. 

Meenemen

  • Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart, rijbewijs of een verblijfsdocument);
  • Als u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Eustatius, de Bondsrepubliek Duitsland of Sint Maarten komt: een bewijs van uitschrijving;
  • Eventueel originele gelegaliseerde en vertaalde buitenlandse documenten van uzelf en van uw kinderen, zoals geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakten.

Kosten

Geen