Vertrek naar het buitenland doorgeven

Algemeen

Gaat u binnen de periode van één jaar voor langer dan 8 maanden of misschien zelfs definitief naar het buitenland? Dan moet u bij de gemeente aangifte doen van uw vertrek. We schrijven u dan uit de Basisregistratie Personen. U kunt uw emigratie maximaal 5 dagen vóór uw vertrek doorgeven. Echter de datum van binnenkomst van uw emigratie is de datum van uitschrijving naar het buitenland.

Wat u moet weten

Wie kan uw emigratie doorgeven:

  • Als u 16 jaar of ouder bent: uzelf;
  • Als u 16 jaar of ouder bent en bij uw ouders inwoont: uzelf, een ouder, voogd of verzorger. U moet wel meekomen naar het gemeentehuis;
  • Als u jonger dan 16 jaar bent: een ouder, voogd of verzorger;
  • Als u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt: samenwonende echtgenoot/echtgenote of geregistreerd partner;
  • Als u onder curatele staat: de curator.

Afspraak maken

U kunt alleen op afspraak terecht in het gemeentehuis. Gebruik de knop hierboven voor het maken van een afspraak.

U kunt uw emigratie ook doorgeven met het formulier “aangifteformulier verhuizing” (geprint en ondertekend), deze vindt u onderin bij downloads. Het formulier kunt u samen met een kopie van uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart, rijbewijs of verblijfsvergunning) opsturen naar gemeente Dinkelland, Postbus 11, 7590 AA  Denekamp of op het gemeentehuis inleveren.

Meenemen

Als u uw emigratie doorgeeft in het gemeentehuis, neemt u mee:

  • Het ingevulde en ondertekende aangifteformulier verhuizing Dinkelland;
  • Uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart,rijbewijs of verblijfsvergunning.

Kosten

Geen