Gemeenteraad geeft groen licht voor woningbouwplan Rossum Noord 2
Rossum krijgt er de komende jaren 36 woningen bij. De gemeenteraad van Dinkelland heeft het woningbouwplan Rossum Noord 2 vastgesteld en daarmee groen licht gegeven voor de ontwikkeling van een nieuwe woonwijk aan de noordkant van het dorp.
De nieuwe wijk biedt ruimte aan verschillende woningtypen en sluit aan bij de behoefte aan woningen in Rossum. Ook is een beeldkwaliteitsplan opgesteld. Hierin staat beschreven hoe de wijk eruit komt te zien, met aandacht voor woonkwaliteit, groen en een goede aansluiting op de bestaande omgeving.
Voordat het plan werd vastgesteld, konden inwoners en andere belanghebbenden reageren op het ontwerp. De ontvangen zienswijzen zijn beoordeeld en hebben op onderdelen geleid tot aanpassingen in het plan.
Wethouder Rob Olde Kalter: “We weten dat veel mensen in Rossum op zoek zijn naar een woning. Met dit plan kunnen we daar iets aan doen. We voegen woningen toe voor verschillende doelgroepen en zorgen tegelijkertijd voor een wijk die past bij Rossum. Zo bieden we meer mensen de kans om in Rossum te wonen of te blijven wonen.”
Na afloop van de beroepstermijn volgen de verdere voorbereidingen voor de aanleg van de nieuwe woonwijk.
Meer informatie over woningbouwplan Rossum Noord 2 vindt u op www.kavelsindinkelland.nl/rossum-noord.