Melding gevonden en verloren voorwerpen

Algemeen

Heeft u iets gevonden, dan kunt u aangifte doen bij de gemeente en niet bij de politie. U moet wel aangifte doen bij de politie als het gaat om situaties waarbij het vermoeden van diefstal bestaat. Diefstal blijft tenslotte een politiezaak.

Gevonden voorwerpen

Heeft u iets gevonden, dan kunt u dit aangeven bij de gemeente. Heeft u het vermoeden dat het om diefstal gaat, dan moet u aangifte doen bij de politie. 

Lijst met gevonden voorwerpen

Wij plaatsen alle gevonden voorwerpen die bij ons aangegeven zijn op bijgaande lijst. Op deze manier kunt u snel checken of uw voorwerp bij ons geregistreerd staat.

Verloren voorwerpen

Aangifte doen bij de gemeente

Heeft u iets verloren, dan kunt u aangifte doen bij de gemeente en niet bij de politie. De gemeente bewaart alle gevonden voorwerpen. Aan de hand van een lijst wordt bekeken of uw verloren voorwerp erbij staat. Als dat het geval is, dan kunt u het voorwerp weer terug krijgen. Is dat niet het geval, dan wordt uw aangifte genoteerd en krijgt u bericht van de gemeente wanneer het vermoeden bestaat dat uw verloren voorwerp is terug gevonden.

Wat moet u meenemen wanneer u een door u vermist voorwerp wilt ophalen?

U moet een geldig legitimatiebewijs meenemen wanneer u een gevonden voorwerp dat van u is wilt ophalen.

Heeft u een identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart, rijbewijs, vreemdelingendocument) verloren hoeft u geen aangifte meer te doen bij de politie.

Sleutels

Sleutels worden vaak verloren en weer gevonden. Heel vervelend is het dat sleutels moeilijk te omschrijven zijn. Ze lijken namelijk allemaal op elkaar. Daarom registreert de gemeente gevonden en verloren sleutels niet. Wij vragen u om persoonlijk langs te komen.

De receptie is geopend van maandag t/m donderdag van 8.30 – 17.00 uur en vrijdag van 8.30 - 12.30 uur.

Telefonisch bereikbaar van maandag t/m donderdag van 8.30 - 17.00 uur en vrijdag van 8.30 - 12.30 uur (0541) 854100.

Lijst met verloren voorwerpen

Wij plaatsen alle verloren voorwerpen die bij ons aangegeven zijn op bijgaande lijst. 

Voortgang bekijken

De voortgang van de behandeling van de klacht of melding die u via DigiD doorgeeft kunt u volgen in uw Persoonlijke Internet Pagina (PIP). 

Ga naar uw Persoonlijke Internet Pagina.