Verhuizing doorgeven

Algemeen

Gaat u verhuizen binnen de gemeente of vestigt u zich in onze gemeente? Geef uw verhuizing niet eerder dan 4 weken, maar uiterlijk 5 dagen na uw verhuisdatum door aan de gemeente.

Wat u moet weten

  • ​Geef uw verhuizing op tijd door. De persoonsgegevens die de gemeente van u heeft, worden gebruikt door andere overheidsorganisaties. Van de Belastingdienst tot de leerplichtambtenaar. Het is belangrijk dat uw gegevens kloppen om vervelende verrassingen te voorkomen.
  • Geeft u uw verhuizing vier weken vóór en niet later dan vijf dagen ná uw verhuizing aan ons door, dan is de verhuisdatum de datum van de adreswijziging. Geeft u op een latere datum uw verhuizing door, dan wordt de dag waarop u de verhuizing doorgeeft de datum van uw adreswijziging.

Wie kan uw verhuizing doorgeven

  • Als u 16 jaar of ouder bent: uzelf;
  • Als u 16 jaar of ouder bent en bij uw ouders inwoont: uzelf,een ouder, voogd of verzorger;
  • Als u jonger dan 16 jaar bent: een ouder, voogd of verzorger;
  • Als u getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap hebt: samenwonende echtgenoot/echtgenote of geregistreerd partner;
  • Als u onder curatele staat: de curator;
  • Een meerderjarige die u schriftelijk hebt gemachtigd.

Afspraak maken

U kunt alleen op afspraak terecht in het gemeentehuis. Gebruik de blauwe knop hierboven voor het maken van een afspraak. Heeft u geen DigiD, maak dan een afspraak met ons.

Verhuizen naar een andere gemeente

Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u naartoe verhuist. U wordt automatisch in Dinkelland uitgeschreven.

Meenemen

Als u uw verhuizing doorgeeft in het gemeentehuis, neemt u mee:

  • Uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs).

Wilt u ook een andere verhuizing doorgeven? Dan neemt u een schriftelijke machtiging van degene mee (zie downloads), met het identiteitsbewijs van die persoon.

Kosten

Geen